História na železnici

Autor: Peter Trenčan | 11.2.2008 o 21:15 | Karma článku: 5,12 | Prečítané:  1739x

V sobotu 9.2.2008 sa uskutočnila jazda historických vlakov na trati Zvolen-Krupina-Šahy ako začiatok osláv 160 výročia železníc na Slovensku. Jazdy sa zúčastnili historický motorový rušeň T678.0012 s prezývkou Pomaranč, historický motorový vozeň M131.1053 prezývaný Hurvínek a Malý Býček, parný rušeň 422.0108. Keďže na parnom rušni sa v noci pred akciou vyskytla technická závada znemožňujúca jeho zaradenie na čele jednej zo súprav, bol zaradený ako postrk súpravy na čele ktorej bol Pomaranč.

Do Zvolena som cestoval v noci z Dubnice s prestupom v Žiline. Keďže do odchodu vlaku smer Banská Bystrica a Zvolen som mal čas, bol som sa pozrieť do centra nočnej Žiliny.

DSC04697.JPG

DSC04700.JPG

Po pristavení vlaku do Zvolena na nástupište žilinskej stanice som sa usadil vo vyhriatom kupé a doprial som si chvíľu spánku pred samotnou akciou. V Banskej Bystrici ma privítalo 
pomerne chladné a zamračené počasie a kamarát s autom, s ktorým sme pokračovali
ďalej do Zvolena. Na čele vlaku, ktorým som prišiel zo Žiliny bol zaradený vyleštený rušeň zo zvolenského depa 754.054...

DSC04715.JPG

Vo Zvolene po skompletizovaní našej "fotoposádky" sme sa pustili do dokumentácie posledných príprav na jazdu a vyrazili sme na vytypované fotofleky. Pomaranč bol už pristavený na nástupišti a pripravený na cestu...

DSC04734.JPG

Súprava opúšťa Zvolen a začína ukrajovať prvé kilometre svojej trasy...

DSC04755.JPG

DSC04756.JPG

Krátka zastávka v Podzámčoku...

DSC04766.JPG

...a pokračuje sa ďalej...

DSC04770.JPG

Ďalšia zastávka v Dobrej Nive...

DSC04776.JPG

...Dobrá Niva - zastávka...

DSC04780.JPG

...Pomaranč míňa stavadlo I bývalej stanice Babiná...

DSC04790.JPG

Pred staničnou budovou v Babinej sme počkali pár minút a stanicou prehrkotal motorák M131.1053 s prívesným vozňom plných nadšených cestovateľov...

DSC04795.JPG

...motoráčik sa blíži k stanici Hontianske Nemce...

DSC04833.JPG

Hurvínek na šírej trati južného Slovenska...

DSC04848.JPG

Konečná stanica Šahy a na rade je posun...

DSC04856.JPG

...pár metrov za stanicou je hranica s Maďarskom. Zaujímavosťou je, že pôvodne bola trať vybudovaná z maďarskej strany, avšak situácia po druhej svetovej vojne spôsobila, že trať bola zrejme navždy prerušená na hranici. Na maďarskej strane je ešte jasne viditelné teleso pôvodnej trate, ale už bez kolajníc.

DSC04863.JPG

Po menšom programe v Šahách nasleduje čas návratu...

DSC04881.JPG

...a vzhľadom na svietiace slnko aj menšia hra so svetlom a tieňami ako v Hontianskych Nemcoch...

DSC04898.JPG

V Krupine už čakal pripravený Pomaranč aj s Malým Býčkom...

DSC04919.JPG

Na tomto mieste mala byť fotka prechádzajúcej súpravy aj s týmto koníkom, ktorého sme si pohotovo vybavili od majiteľa obývajúceho dom za traťou, ale baterka vo fotoaparáte bola proti :-) Preto sem dávam aspoň fotku dokumentujúcu prípravu na fotenie...

DSC04931.JPG

Záverom snáď len toľko, že som opäť zažil príjemný deň v spoločnosti priateľov (niektorých som spoznal práve tu) a v kraji kde som ešte nebol. Cestu domov si veľmi nepamätám, lebo som od únavy zaspal v autobuse, ale stálo to za to.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Komentár šéfredaktorky

Tanky obnažili podstatu režimu

Komunistickým lídrom nešlo o ideológiu. Išlo len o moc.

OKUPÁCIA 1968

Zázrak trval päť rokov. Prvá miss šla domov električkou

Socialistická žena nemala vysoké opätky, ale montérky a šatku na hlave.


Už ste čítali?