reklama

Tatra Mountain Express

Táto zaujímavá akcia sa uskutočnila v júni 2007. Ako veľký fanúšik železnice a špeciálne parnej trakcie som bol veľmi rád, keď ma kamaráti zavolali aby som išiel s nimi. Parný expres sme fotili v úseku Komjatice - Trenčín. Na úvod ešte uvediem, že na čele expresu boli dva historické parné rušne, konkrétne 475.196 s prezývkou Šľachtičná a 556.036 prezývaný Štoker.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Po príchode do stanice Komjatice sme mali pár minút čas, ktorý sme okrem hľadania vhodného miesta na fotenie využili aj na zvečnenie odstavenej parnej mašinky z Belgicka, ktorej technické problémy zabránili v účasti na výstave železničných vozidiel v Bratislave.

Obrázok blogu

Po niekoľkých minútach nastal okamih pravdy, na mechanickom návestidle naskočila zelená a v diaľke sa objavil dym sprevádzaný pískaním parných obrov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nasledoval beh k autu a rýchly presun na najbližšie fotomiesto, ktoré bolo v Ivanke pri Nitre, kde bola menšia technická prestávka zameraná na krátku kontrolu technického stavu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Keďže kontrola neodhalila žiadny problém a mohlo sa pokračovať v ďaľšej ceste. Nasledujúca zastávka bola v stanici Nitra, kďe sa uskutočnila výmena parných rušňov. Z čela odposunovala 475.196 a na jej miesto sa zaradila dovtedy "oddychujúca" 556.036

Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Po úspešnej výmene parných obrov sa naskytol zaujímavý pohľad, keď expres "dobehol" požiarny vlak, na čele ktorého bol dnes už taktiež historický rušeň T679.1168 známy pod prezývkou Sergej.

Obrázok blogu

Vzhľadom na meškanie, ktoré vyplynulo z dopravnej situácie na trati nasledoval rýchly odchod z Nitry,

Obrázok blogu

a v železničnej stanici Zbehy bol expres nasmerovaný na trať smerujúcu do Chynorian.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Z dopravných dôvodov sa uskutočnila krátka prestávka aj v železničnej stanici Koniarovce, vďaka ktorej sme mali čas na nájdenie miesta v obilnom poli. V rámci čakania na odchod vlaku mi robil spoločnosť aj tento chrobák :-)

Obrázok blogu

Po prejazde pravidelných vlakov sa v stanici objavil stúpajúci dym, čo znamenalo, že parný expres dostal zelenú na ďaľšiu cestu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pre nás to znamenalo nasadnúť do auta a uháňať do Topolčian, kde sme mali možnosť na posledné zábery so slnkom. Fotky sme robili na železničnom priecestí, kde bolo zaujímavé sledovať reakcie okolostojacich vodičov automobilov. Čakali prejazd klasického vlaku, keď sa zrazu v diaľke objavila dvojica nalešťených parných rušňov :-) V momente sa vyťahovali fotoaparáty a fotomobily a fotilo sa jedna radosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vzhľadom na to, že parný expres získal už slušné meškanie, začala stúpať moja nervozita, pretože som už dávno mal byť pripravený a zbalený na cestu do Bratislavy kvôli pracovným povinnostiam. Počas presunu do Trenčína nasledovalo horúčkovité zisťovanie meškania rýchlika z Trenčína a telefonát domov s prosbou, aby mi naši pobalili veci a čakali ma v Trenčíne na stanici. Zistil som, že rýchlik v Trenčíne určite nestihnem. Poslednou možnosťou bola jazda IC-čkom, ktoré malo odchod z Trenčína o 21:00. Šťastie v nešťastí som mal v tom, že som zistil, že ani tento spoj zrejme nestihnem, ale vzhľadom na meškanie IC-čka som mal akú-takú šancu. Uvažujúc čo spraviť, ak ho nestihnem som ešte za jazdy urobil jednu dokumentačnú fotku kúsok za Bánovcami nad Bebravou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Do Trenčína sme dorazili o 21:05 so zistením, že IC-čko mešká 15 minút, teda do Trenčína ešte neprišlo. Pred stanicou ma už čakal tatino aj so sestrou, vzal som si veci, kúpil miestenku a utekal na nástupište. Tam som sa rozlúčil s kamarátmi a po príchode vlaku som mohol nastúpiť. Nasledujúce fotografie urobila moja sestra, ktorej som vrátil požičaný fotoaparát a zachytávajú príjazd parného expresu do Trenčína aj s prehliadkou technického stavu...

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu


Peter Trenčan

Peter Trenčan

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Škola skončila, mal by som byť "hotový človek", aj keď nie vždy som o tom presvedčený. Zoznam autorových rubrík:  FotografieZvieratkáNezaradenéŽeleznicaCestovaniePrírodaBikovačka

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu